Tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info@carelina.fi
Puhelin: 044 983 4333 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Albert Edelfeltin rantatie 9, 06400 Porvoo

1. YLEIST√Ą

N√§m√§ yleiset ehdot (j√§ljemp√§n√§ ”yleiset ehdot”) soveltuvat, kun verkkokaupan asiakas tekee ostoksia Carelina Oy:n verkkosivustolla www.carelina.fi (tai info@carelina.fi). Henkil√∂tietojen k√§sittelyyn verkkosivustollamme sovelletaan tietosuojak√§yt√§nt√∂√§mme, joka on saatavilla https://carelina.fi/rekisteri-ja-tietosuojaseloste/.

Carelina ei ole vastuussa siitä, jos verkkosivustolla esitetyt tuotteet ovat myyty loppuun. Carelina ei myöskään ole vastuussa verkkosivustolla esiintyvistä kuva- tai painovirheistä tai hintatiedoissa esiintyvistä virheistä. Verkkosivustolla esitetyt kuvat ovat tarkoitettu ainoastaan suuntaa antaviksi ja asiakkaan ostoskokemuksen parantamiseksi. Carelina voi tarjota, välittää tai markkinoida myös kolmansien palveluntarjoajien tuottamia tai tarjoamia maksullisia tai maksuttomia palveluita tai tuotteita. Muiden palveluntarjoajien palvelut tarjotaan, välitetään tai markkinoidaan sellaisenaan ja sitoumuksetta. Carelina ei vastaa mahdollisesta vahingosta, joka aiheutuu kolmannen palveluntarjoajan tuottaman tai tarjoaman palvelun mahdollisesta virheestä, kuten väärästä tiedosta, palvelun viivästymisestä tai palvelun saatavuudesta. Carelina ei muutoinkaan vastaa mistään välittömistä, välillisistä tai epäsuorista vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Asiakas sitoutuu noudattamaan näiden ehtojen ohella kolmannen palveluntarjoajan mahdollisia erityisiä sopimusehtoja, vastuunrajoituksia ja ohjeita.

Verkkosivusto ja sen sisältö ovat Carelinan tai kolmansien osapuolten omaisuutta. Sisältö on suojattu immateriaalioikeuksin ja sisällön kopiointi tai käyttäminen ilman Carelinan antamaa kirjallista suostumusta on kielletty.

Asiakkaan on hyväksyttävä nämä yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston kautta. Hyväksymällä yleiset ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan niitä ja vahvistaa lukeneensa ne. Lisäksi asiakas vahvistaa lukeneensa ja ymmärtäneensä tietosuojakäytännön, jossa selitetään, miten asiakkaan henkilötietoja käsitellään. Käyttäjän ja Carelinan välinen sopimus syntyy, kun asiakas on lähettänyt tilauksen Carelinalle ja Carelina on vahvistanut asiakkaan tekemän tilauksen lähettämällä tälle sähköpostitse tilausvahvistuksen.

2. HINNAT JA MAKSUTAVAT

Verkkosivustolla myytävien tuotteiden ja palveluiden hinnat määräytyvät kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaan. Hinnasto on esillä verkkosivustolla ja kutakin tuotetta ja palvelua koskevat hinnat esitetään myös kyseisen tuotteen tai palvelun kuvauksessa. Kaikki verkkosivustolla esitetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät kuitenkaan sisällä maksutavasta tai kuljetuksesta aiheutuvia kustannuksia. Maksu- ja toimituskulut esitetään erikseen kunkin tilauksen osalta ennen tilauksen tekemistä.

Carelina Oy pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa hinnastoa.

Asiakas voi maksaa verkkokaupassa ainoastaan käyttämällä Carelinan kulloinkin hyväksymiä maksutapoja.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkil√∂ille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit p√§√§tt√§√§ maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa er√§ss√§, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30‚Äď3000 euron ostoksia. Luotonmy√∂nt√§j√§n√§ toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lis√§√§ Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

3. TUOTTEIDEN JA PALVELUIDEN TOIMITTAMINEN

Tuotteet pyritään toimittamaan aina mahdollisimman nopeasti, ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua tuotteen tilaamisesta. Verkkovalmennus tai verkkokurssi toimitetaan asiakkaalle, kun maksu on kirjautunut Carelinalle, ellei kyseessä ole valmennus tai kurssi, joka toteutetaan tiettynä ajankohtana. Digitaaliset tuotteet toimitetaan heti asiakkaan käyttöön, kun maksu on kirjautunut Carelinalle.

Vaaranvastuu tuotteen katoamisesta tai vioittumisesta siirtyy asiakkaalle tuotteen luovutuksen yhteydessä. Jos tuotteen toimittamisessa käytetään kuljetusliikettä, vaaranvastuu tuotteen katoamisesta tai vioittumisesta siirtyy asiakkaalle, kun kuljettaja, rahdinkuljettaja tai muu toimituksen suorittamiseen määrätty henkilö tai yhteisö luovuttaa tuotteen asiakkaan hallintaan.

Omistusoikeus tilattuihin tuotteisiin säilyy Carelinalla, kunnes tuote on kokonaan maksettu.

4. PERUUTTAMISOIKEUS

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Peruuttamisesta on tehtävä kirjallinen peruuttamisilmoitus 14 vuorokauden kuluessa Carelinalle. Asiakkaan on palautettava peruuttamisoikeuden nojalla peruuttamansa tuotteet viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Digitaalisia palveluita koskeva peruuttamisoikeus

Digitaalisten palveluiden, eli esimerkiksi verkkokaupassa myytävien verkkovalmennusten, osalta 14 vuorokauden peruuttamisaika alkaa kyseistä digitaalista sisältöä koskevan sopimuksen tekemisestä. Asiakkaalla ei kuitenkaan ole kaupan peruuttamisoikeutta, jos digitaalisen sisällön toimittaminen on aloitettu sähköisesti asiakkaan suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä. Tällainen edellä mainittu suostumus voidaan katsoa saaduksi asiakkaan ilmaistessa halukkuutensa vastaanottaa digitaalista sisältöä, ennen 14 vuorokauden peruuttamisajan päättymistä, erillisen linkin kautta. Verkkovalmennuksen osalta sisällön toimittaminen katsotaan aloitetuksi silloin, kun asiakas aktivoi palvelun valmennusjärjestelmästä toimitetun aktivointisähköpostissa esitetyn linkin kautta. Verkkovalmennuksen osalta sisällön toimittaminen katsotaan aloitetuksi silloin, kun asiakas ottaa verkkovalmennuksen käyttöönsä käyttäjätunnuksella, joka asiakkaalle on luotu. Lisäksi asiakkaan katsotaan antaneen suostumuksensa digitaalisen sisällön toimittamisen aloittamiselle ja luopumiselle peruuttamisoikeudestaan, jos asiakas kirjautuu verkkovalmennusjärjestelmään käyttäjätunnuksillaan ennen 14 vuorokauden peruuttamisoikeuden päättymistä. Asiakas voi käyttää digitaalisia palveluita koskevaa peruuttamisoikeuttaan ottamalla yhteyttä osoitteeseen info@carelina.fi.

Tuotteita koskeva peruuttamisoikeus

Tuotteiden osalta 14 vuorokauden peruuttamisaika alkaa, kun asiakas on vastaanottanut tilaamansa tuotteen. Peruuttamisoikeus ei kuitenkaan koske: sinetöitynä toimitettuja tuotteita, joiden sinetti on rikottu tai asiakkaalle signeerattuja tai muuten yksilöllisesti valmistettuja tuotteita.

Tuotteet on palautettava alkuperäisissä pakkauksissaan ja käyttämättöminä. Asiakkaalla on kuitenkin oikeus avata pakkaukset ennen peruuttamista koskevan päätöksen tekemistä. Mikäli asiakas ei voi palauttaa tuotetta joko kokonaan tai osittain tai se palautetaan alkuperäistä huonommassa kunnossa, Carelinalla on oikeus vaatia asiakkaalta tuotteen arvon alentumista vastaavaa korvausta.

Asiakaspalautus on maksuton, mikäli kyseessä on viallinen tuote. Muussa tapauksessa asiakas maksaa palautuksesta aiheutuneet logistiikkakulut, jotka vaihtelevat tuotteen koon ja painon mukaan. Carelina ei hyvitä mahdollisesti asiakkaan valitseman maksutavan vuoksi kertyneitä korkoja tai muita mahdollisia lisämaksuja.

Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä Carelinaan: info@carelina.fi ja kysy palautusohjeita. Liitä palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Huomaa, että paketin noutamatta jättäminen ei ole peruutus. Jos et aio noutaa pakettia, teethän tilauksesta peruutusilmoituksen mahdollisimman pian: info@carelina.fi. Peruutuksessa on ilmoitettava aina tilausnumero, joka on tilausvahvistuksessa. Noutamatta jätetystä paketista peritään toteutuneet postitus- ja käsittelykulut. Tilaus katsotaan noudetuksi ja peruutetuksi vasta, kun se sisältää peruutusilmoituksen.

Palvelusopimuksia koskeva peruuttamisoikeus

Palvelusopimusten eli esimerkiksi valmennuspalveluita, verkkovalmennuspalveluita ja konsultointipalveluita koskevan sopimuksen osalta peruuttamisoikeus alkaa palvelusopimuksen tekemisestä. Jos palvelun toimittaminen aloitetaan asiakkaan pyynnöstä ennen peruuttamisoikeudelle varatun ajan kulumista, asiakkaalta peritään peruuttamisen johdosta palvelun käytön ajalta palvelun tuottamisesta aiheutuneina kustannuksina 30 % kyseisen palvelusopimuksen hinnasta. Palveluiden osalta edellä tarkoitettuina kustannuksina peritään ennen peruuttamista käytettyjen tapaamiskertojen määrään suhteutettu osa palvelun kokonaishinnasta, mutta kuitenkin aina vähintään 30 % palvelusopimuksen kokonaishinnasta.

Palvelusopimuksia koskeva peruuttamisoikeus ei koske palvelua, joka on sovittu tietyksi ajankohdaksi. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi koulutustapahtumat.

5. LAKIS√Ą√ĄTEINEN VIRHEVASTUU

Jos tilaamasi tuote on virheellinen vastaanottaessasi sen, tuotetta koskee kuluttajansuojalain (38/1978) mukainen lakisääteinen virhevastuu. Tuotteen katsotaan lähtökohtaisesti olleen virheellinen vastaanottaessasi sen, jos virhe ilmenee kuuden kuukauden sisällä vastaanottamisesta. Asiakkaan on vedottava virheeseen viimeistään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Muussa tapauksessa asiakas menettää oikeutensa vedota tavaran virheeseen. Asiakas voi ilmoittaa virheestä ottamalla Carelinaan yhteyttä käyttämällä yllä mainittuja yhteystietoja.

Tuotteen virhe voidaan asiakkaan valinnan mukaan korjata tai toimitettu tuote voidaan vaihtaa. Carelina pidättää oikeuden kieltäytyä korjauksesta tai tuotteen vaihtamisesta, mikäli se osoittautuu mahdottomaksi tai aiheuttaa kohtuutonta vaivaa muihin toimenpiteisiin nähden. Mikäli virhettä ei ole mahdollista korjata ja se on olennainen, asiakkaalla on valintansa mukaan oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkua.

6. YLIVOIMAINEN ESTE

Jos Carelina ei pysty täyttämään näissä ehdoissa mainittuja velvollisuuksiaan ylivoimaisen esteen vuoksi, Carelina ei ole vastuussa viivästyksistä tai muusta aiheutuneesta haitasta tai vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään muun muassa yleisiä työtaistelutoimenpiteitä, sotatoimia, luonnonmullistuksia sekä ongelmia tietoliikenneyhteyksissä.

7. SOPIMUKSEN SIIRT√ĄMINEN

Käyttäjällä ei ole oikeutta siirtää hankkimaansa valmennuspalveluun tai materiaaliin liittyviä oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan kolmansille osapuolille.

8. SOVELLETTAVA LAINS√Ą√ĄD√ĄNT√Ė JA ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

Näihin yleisiin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, pois lukien sen lainvalintaa koskevat säännökset. Carelinan ja asiakkaan väliset verkkokauppaa tai näitä yleisiä ehtoja koskevat riitaisuudet käsitellään Itä-Uudenmaan käräjäoikeudessa.

Kuluttajansuojalaissa (38/1978) tarkoitetulla kuluttajalla on kuitenkin oikeus nostaa kanne kuluttajan Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä kuluttajalla on kotipaikka tai vakituinen asuinpaikka.

Kuluttaja-asiakkaalla on aina myös oikeus viedä riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan tästä. Asiakas voi tehdä valituksen myös suoraan verkossa käyttämällä EU-komission verkkovälitteistä riidanratkaisupalvelua.

9. YLEISTEN EHTOJEN MUUTOKSET

Carelina varaa oikeuden milloin tahansa muuttaa tai päivittää näitä yleisiä ehtoja. Kulloinkin voimassa olevat yleiset ehdot ovat saatavilla verkkosivustolla. Jatkamalla verkkokaupan käyttöä yleisten ehtojen päivityksen jälkeen, asiakkaan katsotaan hyväksyneen kulloinkin päivitetyt yleiset ehdot. Nämä yleiset ehdot päivitettiin viimeksi 1.11.2020.